Contact: info [kukac] vitorlazas-balaton [pont] hu  
Vitorlázás Balaton - Vitorlásbérlés vagy vásárlás?
Vitorlázás, Vitorlásoktatás, Vitorlásbérlés, Balaton, Tanácsok, Tudnivalók, Tapasztalatok
Vitorlásbérlés Tanácsok | Vitorlásiskola Infók | Vitorlásoktatás - Tudnivalók | Vitorlázás a Balatonon | Balaton? |      Vitorlásbérlés - 2011 | Hajóbérlés a Balatonon | Vitorláshajó bérlés - Családdal | Balatoni vitorláshajó tippek
  VITORLÁZÁS MENÜ
  Vitorlás bérlés a gyakorlatban
  Vitorlás bérlés: báziskikötők
  Vitorlás bérlés 2011 kihívások
  Vitorlásbérlés - a piac
  Online hajóbérlés a Balatonon
  Balatoni hajóbérlés - időjárás
  Vitorlásbérlés - Tanácsok
  Vitorláskölcsönzés - Tudnivalók
  Vitorlásiskola : Hogy válasszunk
  Vitorlásoktatás : Mire figyeljünk
  Vitorláshajó bérlés - Családdal
  Vitorlásbérlés - Feketén
  Balatoni vitorláshajó tippek
  Összefoglaló táblázat
  Vitorlázás Balaton kezdőoldal

Honnan béreljünk vitorlást a Balatonon?

Hol kapunk jó hajókat a pénzünkért?

Ilyen kérdések fogalmazódnak meg azokban, akik magas színvonalú szolgáltatást várnak amikor vitorlás hajót bérelnek a Balatonon. Ezekre a jogos felvetésekre, kérdésekre megpróbálunk segíteni választ keresni rámutatva további fontos szempontokra, hogy így elkerüljenek kellemetlen helyzeteket. Először viszont egy érdekes dilemma:

Vitorlásbérlés vagy vásárlás?

Mikor éri meg venni?

A vitorlás hajó drága dolog. Egy olyan, amibe a család is kényelmesen elfér, még drágább. Ha jól fel is akarja szerelni, akkor már-már elérhetetlen. Érdemes megfontolni, hogy inkább tegye a bankba azt a pénzt, amiből vitorlást venne, és a kamatokból béreljen inkább egy hajót két - három hétre, a fennmaradó összegből pedig vegyen pl. karácsonyi ajándékot, meg aranyat.

Magasak a tartás költségei is: hajóhely, daruzás, mosás, téli tárolás és karbantartás. Mennyit is tud vitorlázni egy évben? Két, esetleg három hetet?

Meg aztán sokat kell foglalkozni vele, nyűg a viharok után elrohanni megnézni keletkezett-e kár, az állandó izgalom, hogy "minden rendben van-e" nem teszi kényelmessé az egyébként is stresszes életünket.

A saját vitorlás olyan, mint az autó, csak drágább a napi fenntartás: vitorlák sérülhetnek, elektromos rendszerrel baj lehet, veretek, hajó sérülések. Ezek javítása nagyon időrabló dolog, javíttatása pedig még költségesebb. Például egy olcsóbb túravitorla varratása 15-30 ezer Forint négyzetméterenként, de a kötelek métere is 1000-1500 Forint. A hajótest apróbb sérüléseinek javításáért is súlyos tízezreket kérnek, egy közepes méretű hajó átfestése pedig kb. másfél millió Ft. Legújabb kori történelmünk szüleménye a luxusadó, amit vitorlások után bizony meg kell fizetni.

Érdemes várni olyan alakalomra, amikor extra bevételekkel lehet mindezeket ellensúlyozni. Legutóbbi kutakodásaim alkalmával találtam olyan céget a Balatonon is, amely chartereztetési lehetőséggel ad el hajót: megvesszük, ők kiadják, pénz áll a házhoz és hajónk is van. Persze érdemes nagyon megnézni, kitől fogad el az ember ilyen ajánlatot, de ha egy igazán jól menő ilyen céggel szeretnének üzletet kötni, akkor siessenek...

Mindezek figyelembe vételével úgy tűnik, hogy általában sokkal praktikusabb és olcsóbb bérelni, mint fenntartani egy sajátot, hacsak az ember nem olyan szerencsés, hogy egy jó céggel chartereztetni tud. Az okos ember mindezek figyelembe vételével dönt, valószínűleg helyesen.

Következő oldal >> Vitorláskölcsönzés - mire figyeljünk?
© 2022 - vitorlazas - balaton pont hu  
Fakivágás, favizsgálat Balaton, radio consultants, Beltéri ajtó Veszprém, ebike akku javítás, felújítás Balaton, Elektromos csónakmotor akku Balaton Streaming media marketing analytics,