|
|
|
|
Vitorláshajó bérlés, vitorláskölcsönzés alkalmával bérlőként mire érdemes még figyelni?
Családdal történő vitorlázás a Balatonon
Természetesen a vitorlázás családi időtöltés, vitorlásbérlés alkalmával a vitorláshajó kiválasztásánál figyelembe kell venni a család által támasztott követelményeket is. A néhány éves csemeték eljátszadoznak a vitorlás hajón, a nagyobbacska gyerekek viszont a tapasztalatok szerint elunják magukat néhány óra után, így érdemes a balatoni vitorlázás élményét sűrűbben megszakítani kikötésekkel, fürdőzéssel. A balatoni kikötők gyűjtőoldalát a www balatonikikotok pont hu oldalon találhatják meg. Fürdőzéskor ügyeljenek a biztonságra, figyeljék a viharjelzést is! A vitorláshajó kötelező tartozéka a befogadóképességnek megfelelő számú mentőmellény is, azonban a családi vitorlázás alkalmával jelezni kell, hogy gyermekek is a fedélzetre lépnek, mert nekik kisebb méretű mentőmellényt kell kérni; ez nem mindig van alapban a vitorlás hajón. A kisgyerekek általában jól bírják a hullámzást (még élvezik is), de figyeljünk oda, nem lesznek-e "tengeri" betegek a vitorláson? Tudnunk kell azt is, hogy a kisgyermekek előszeretettel rajzolgatnak, ha ezt a vitorlás hajó deckjére teszik a takarítás költsége bizony minket terhel.
Hogy kapjuk vissza a teljes kauciót?
Avagy, hogyan kerüljük el a károkozást a vitorlás hajón? A vitorlázás veszélyes üzem, sajnos keletkezhetnek károk a vitorlás hajón, és bizony-bizony vitorlásbérlés esetén többnyire ezért nem a tulajdonos - az üzemeltető cég -, hanem a bérlő a felelős. Ezeknek az esetlegesen okozott károknak a fedezetére szolgál a kaució. Van ahol a bérelt vitorláshajó biztosításának az önrésze a díj, átlagosan egy túravitorlásnál a kaució kb. 100000.- forintnak megfelelő összeg lehet. Azért bérlőként azt tartsuk szem előtt, hogy a biztosítás olyan károkra nem igazán terjed ki, amik általában tényleg előfordulnak, illetve a bérlő hibájából következnek be... a biztosítás a "klasszikus" káreseményekre vonatkozik: villámcsapás, árvíz :))), stb. (az alant tárgyalt esetek tehát zsebből fizetendők).
Az egyik leggyakoribb kár a vitorla szakadás: ezt szélbeállással, lobogtatott, zászlózó vitorlázattal lehet előidézni; ennek elkerülését a vitorlás oktatás keretében megtanítják a kadétoknak - ügyeljenek rá, mert a vitorla drága dolog!
A másik gyakori káresemény a vitorlás kikötése közbeni ütközések, koccanások által keletkezett sérülések csoportja. Gyakran sérül az orr, vagy a kormánylapát; ha nem sietünk, kapkodunk, vagy ha kikötéskor segítséget kérünk a vitorlástársaktól úgy nagyrészt elkerülhetjük ezeket. Zsúfolt helyen, ha kikötéskor buffert akasztunk a farhoz, vagy az orrhoz, akkor kisebb valószínűséggel tudunk nagy kárt okozni más hajóban. Továbbá, ha nem vagyunk elég óvatosak, simán sikerül feltekerni valamelyik vitorlás kötelet a hajócsavarra, hát az sem egy népünnepély.
Családunk specialitása az előző kikötőben felejtett Hajólevél, és ugye viszonylag gyakran, nem csak vitorláskölcsönzés kapcsán fordulhat elő az, hogy elveszítjük a horgonyt; még a profik is elhagyják néha...
Sokkal mélyebben kell a zsebünkbe nyúlnunk, ha a bérelt vitorláshajó tartályába rossz üzemanyagot tankolunk. A leürítés, tisztítás és a szükséges szerelés kényszerleállást, sok munkaórás - akár több napos - javítást is igényelhet, ennek költsége pedig borsos lehet. Még kritikusabb a helyzet, ha nem vesszük azonnal észre a tévedést, és úgy elindítjuk a motort, akkor súlyosan károsodhat maga a motor is! Tankolás előtt bizonyosodjanak meg arról, hogy benzines vagy gázolajjal működő-e a motor, ami a bérelt vitorlás hajóban van...
2011 vitorlazas - balaton pont hu
Következő oldal >> Vitorlásbérlés cégek
|
|
|
© 2022 - vitorlazas - balaton pont hu |
|
|